close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

משפצים? היזהרו מפציעות!

מערכת שורשט אדר, תשעה28/02/2015

מזמינים שיפוצניק הביתה? יתכן וזו ההחלטה הנבונה ביותר. אולם האם יש לו ביטוח?

תגיות:
ביתנו הוא מבצרנו ונכון לשנת 2015, בעידן בו בועת הנדל"ן מעולם לא הייתה גדולה ונפוחה יותר, מרבית בעלי הבתים, שואפים לשמור על הנכס שלהם ברמה הטובה ביותר. יתרה מזאת, בעלי נכסים רבים המעוניינים למכור את הנכס שלהם או להשכירו, דואגים אף יותר לרמת תחזוקת הבית, זאת כדי להצליח ולהגדיל את התשואה שלהם. על כן, בעלי בתים אלו דואגים לשפץ את הבית על בסיס קבוע. לשיפוץ, במידה ונעשה באופן מקצועי, יש מספר רב של יתרונות ועליהם נרחיב בשורות הבאות. במאמר זה עוד נדבר על ההתנהלות אל מול ביטוח לאומי ומהן האופציות העומדות בפני אדם אשר נפגע מהלך עבודות שיפוץ.

יתרונות השיפוץ אל מול בנייה או רכישה מחדש
בעידן כלכלי כמו זה הנחשב קשה, מומלץ לשמור את הכסף ולא להוציא היכן שלא צריך. כאשר עומדת בפנינו האופציה לבנות בית או לשפץ, הרי שכף המאזניים תטה אל עבר השיפוץ, היכול להשיג כמעט את אותן מטרות של הבנייה. עלות השיפוץ באופן גורף, תהייה נמוכה יותר מאשר בנייה מחדש או רכישה ולכן אופציה זו היא אטרקטיבית ביותר.

שיפוצניק או קבלן שיפוצים והיכן מתחילה האחריות של בעלי הבית?
ככלל, כאשר ניגשים אל מלאכת שיפוץ הבית, מומלץ לשכור את שרותיהם של קבלני שיפוצים מומחים וכאלו אשר מעסיקים עובדים מומחים וכפועל יוצא דואגים לביטוח המתאים. מעצם העסקת קבלן שיפוצים, אחריות בעלי הבית פחותה אם וכאשר נפגע העובד במהלך עבודתו והתנהלותו תהייה מול המעסיק שלו ומול ביטוח לאומי.

הרשו לנו להקדיש מספר מילים על ההתנהלות מול המוסד לביטוח לאומי, במיוחד כאשר מדובר על הגשת בקשה לקבלת דמי ביטוח.

המוסד לביטוח לאומי הוא מוסד אליו יכול לפנות כל אדם ולהגיש בקשות כדי לקבל את המגיע לו. בחלק מהמקרים יצליח המבקש לקבל את כל המגיע לו ואת הסכום הגבוה ביותר אותו יכול הוא לקבל בעבור מקרה פציעה, דמי נכות וכדומה. יחד עם זאת, לא מעט תלונות נשמעות ועולות על הסרבול הבירוקרטי הקיים במוסד לביטוח לאומי ולכן רבים מוצאים את עצמם פונים אל עורכי דין ומייצגים המתמחים בהתנהלות מול ביטוח לאומי וכאלו אשר כבר מכירים את נבכי הבירוקרטיה הקיימת. חשוב לציין, כאשר פונים אל גוף שכזה, ישנה עלות מסויימת (לרוב נגבית כאחוזים מהסכום אותו הצליחו להשיג ללקוח שלהם).

לסיכום,
בעלי בתים: כאשר ניגשים אל מלאכת השיפוץ או כאשר עתיד לעבוד בביתכם עובד קבוע (כדוגמת מנקה), מומלץ לבטח את עצמכם, הן באופן פרטי והן מול ביטוח לאומי.

עובדים: באם נפצעתם או נפגעתם ועליכם לפנות אל המוסד לביטוח לאומי, טרם פנייתכם אל עורך דין או מייצג כלשהו, נסו לחקור באמצעות האינטרנט או בעזרת מוקד השרות הטלפוני של המוסד לביטוח לאומי, וגלו את זכויותיכם ומה עליכם לעשות כדי לקבלם.

 

הכתבה באדיבות "כיוון משפטי" עורך דין ביטוח לאומי
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה